Jeśli zaczynasz działalność hotelarską, oto, co musisz wiedzieć o siedmiu kluczowych sprawach, w tym lokalizacji, wielkości i zarządzaniu.

Rozpoczęcie udanego biznesu hotelowego wymaga przeprowadzenia wielu różnych analiz rynkowych i podejmowania dobrych decyzji w każdym obszarze. Wymaga także kilku milionów złotych. Oto analizy marketingowe i krytyczne pytania, na które musisz odpowiedzieć.

W którym mieście chcesz uruchomić hotel?
Stare określenie nieruchomości „lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja” w pełni odnosi się do działalności hotelowej. Pierwszą decyzją, którą należy podjąć, jest to, w którym mieście zlokalizować swój hotel. Niektóre miasta mają hotele, które pobierają dużo więcej za pokój niż porównywalny pokój w hotelu w innym mieście. Po zapoznaniu się z kilkoma miastami, przejdź do Internetu i przeszukaj witryny Hotels.com i innych sprzedawców pokojów hotelowych, aby porównać stawki. Jeśli użyjesz dwóch lub trzech witryn do porównania, twoje zadanie zostanie nieco uproszczone. Poszukujesz miasta o najwyższych stawkach – stawki detalicznej bez rabatów – w poszczególnych sieciach.

Którą część miasta wybrać?
Następnie musisz zdecydować, gdzie w wybranym mieście zlokalizujesz swój hotel. To wymaga zastanowienia się nad tym, kogo masz na myśli jako swoich gości i gdzie energia na rynku nieruchomości w Twoim mieście rośnie. Śródmieście Los Angeles, na przykład, było okropnym miejscem na rozpoczęcie działalności hotelarskiej od wielu lat, ale w latach 90., zaczynając od artystów i trendsetterów, którzy niedrogo nabyli przestrzenie na poddaszu, centrum miasta zyskało reputację hip-hopu.

Dowiedzenie się, gdzie często mieszkają artyści i hipstersi, daje dobre wyobrażenie o tym, gdzie energia na rynku nieruchomości się wyprzedza. Prawdopodobnie jest już za późno, aby skorzystać z tego w Los Angeles, ale poszukaj trendów mieszkaniowych w wybranych miastach, aby zobaczyć, gdzie rosną ceny nieruchomości w dzielnicy biznesowej i gdzie poruszają się modne sklepy, restauracje i bary.

Budowa czy kupno?
Budowa nowego hotelu zapewnia czysty start i zwiększa liczbę problemów. Przestrzeganie przepisów budowlanych, negocjacje umów budowlanych, finansowanie budowy, które różni się od finansowania gotowej nieruchomości oraz nadzór budowlany to tylko niektóre z potencjalnych problemów związanych z budową hotelu od zera. Z tego powodu początkujący hotelarze powinni nabyć istniejącą nieruchomość zamiast ją budować.

Niezależny hotel czy sieć?
Wskaźnik awaryjności niezależnych nieruchomości hotelowych jest wyższy niż wskaźnik awaryjności sieci. Oznacza to, że kredytodawcy będą mniej skłonni do finansowania zakupu niezależnego hotelu. Z tego powodu ktoś, kto rozpoczyna działalność hotelarską, zazwyczaj ma większe szanse na odniesienie sukcesu, przejmując hotel sieciowy.

Który hotel sieciowy należy kupić?
Ogólnie rzecz biorąc, nowi właściciele powinni unikać sieci, które zwykle działają z niskimi marżami zysku. Powinieneś przede wszystkim unikać kupowania nieruchomości w oparciu o franchisingowe sieci, które cieszą się reputacją nieaktualnych, zniszczonych lub źle zarządzanych. Nawet jeśli Twój hotel został niedawno odremontowany i jest dobrze zarządzany, reputacja sieci nieuchronnie obniży Twoje stawki.

Jak duża jest to inwestycja?
Hotele są drogie. Cena początkowa istniejącej nieruchomości w rozsądnej formie w przyzwoitym obszarze wynosi kilka milionów złotych w większości polskich miast o dowolnej wielkości. Dlatego prawie na pewno szukasz mniejszej nieruchomości, w której jest 100 pokoi lub mniej. Jednakże, gdy liczba pokoi spada poniżej 50, niektóre rodzaje zarządzania – na przykład – mają tendencję spadkową przy niższej stawce.

Autor postu: jane