Nic nie kończy wakacji szybciej niż utrata wartościowych przedmiotów, zwłaszcza z pokoju hotelowego. Jeśli kiedykolwiek padniesz ofiarą kradzieży, prawdopodobnie będziesz zastanawiał się, kto jest za to odpowiedzialny i jak można temu zapobiec. Oto kilka porad, które mogą pomóc.

Zapoznaj się z zasadami odpowiedzialności hotelu
Co do zasady hotele mają ograniczoną odpowiedzialność w przypadku kradzieży. Prawdopodobnie zauważyłeś znaki, które mówią “hotel nie odpowiada za zgubione lub skradzione przedmioty” umieszczone w lobby.

Chociaż może się to wydawać nieuczciwe, najprawdopodobniej nie otrzymasz odszkodowania za pełną kwotę przedmiotu, chyba że możesz udowodnić zaniedbanie ze strony hotelu.

Udowodnienie, czy przedmiot został zagubiony, czy skradziony, może być trudne. Tak czy inaczej, w ramach swoich praw możesz poprosić kierownictwo hotelu o wyjaśnienie granic odpowiedzialności, jeśli nie jest ona opublikowana w przejrzysty sposób.

Pamiętaj, że jeśli zostawisz przedmioty w bezpośredniej opiece hotelu i coś im się stanie – na przykład, zostawisz swoje torby w recepcji, zanim twój pokój będzie gotowy i zostaną skradzione – wtedy pełne odszkodowanie powinno być możliwe.

Metody zapobiegania
Zawsze dobrze jest robić kopie ważnych dokumentów, które ze sobą zabierasz, w tym: paszportów, biletów lotniczych i kart kredytowych.

Powinieneś także robić zdjęcia jakiejkolwiek wartościowej biżuterii, bagażu lub innych przedmiotów. Może to przyspieszyć proces roszczeń ubezpieczeniowych.

Autor postu: jane

bizplan