Ilekroć turysta planuje podróż, będzie on szukał idealnych miejsc noclegowych zapewniających komfort w odpowiednim budżecie. Gdy hotele afiszują swoje pokoje w Internecie, część ich reklamy obejmuje oceny gwiazdkowe. Większa liczba gwiazdek sugeruje, że hotel ma najwyższej klasy udogodnienia, a ten dodatek wiąże się ze wzrostem stawek. Jednak pytanie brzmi, w jaki sposób ustalane są oceny gwiazdkowe hoteli? Czy te oceny jakiemuś innemu celowi niż po prostu reklama, czy jest coś poza tymi liczbami, o czym każdy gość powinien wiedzieć?

Oceny gwiazdkowe mogą powodować zmieszanie u podróżnych na całym świecie. Niektóre hotele mogą pochwalić się posiadaniem tylu gwiazd, ile możesz sobie wyobrazić. Istnieją zarówno oficjalne, jak i nieoficjalne oceny gwiazdkowe, które czasami powodują, że integralność systemu ratingowego jest nieco wątpliwa. Może to utrudniać podróżnym znalezienie informacji na temat tego, co naprawdę czeka ich jako gości przed przybyciem do hotelu.

Czy ocena hoteli jest globalnym standardem?

Odpowiedź brzmi: nie. Jednak goście przebywający w dwóch hotelach o tej samej liczbie gwiazdek prawdopodobnie otrzymają podobne udogodnienia i usługi. Podobnie niekoniecznie oznacza to tę samą jakość, ale raczej odnosi się do tego samego poziomu funkcji. Na przykład nowo otwarty ekskluzywny hotel w Brisbane z wanną i garderobą otrzymuje taką samą ocenę jak hotel w Bangkoku, który przyjmuje gości przez ponad dwadzieścia lat. Oceny są dość subiektywne i mogą zależeć od kultury danego kraju. O ile standardowa ocena obejmuje od jednej do pięciu gwiazdek, miasta takie jak Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich prezentują hotele z ocenami sześcio- i siedmiogwiazdkowymi.

Kilka instytucji i firm ratingowych podjęło próbę ujednolicenia ocen, oceniając hotele co pięć lat, aby uaktualnić lub obniżyć ich oceny gwiazdkowe. Doskonała obsługa, zaktualizowane udogodnienia i komfortowy pobyt to kluczowe aspekty, które są oceniane w odniesieniu do osiągnięcia określonego ratingu. Różne organy oceniające korzystają z różnych schematów ratingowych. Wiele systemów, takich jak te uruchomione przez Forbes Travel Guide w 1958 roku, stosuje standard obejmujący ocenę gwiazdkową. Inne firmy oceniające używają diamentów zamiast gwiazdek do oceny usług hotelowych i restauracyjnych. Jednak w ostatnich latach systemy ratingowe zostały skrytykowane z powodu zbyt złożonej i skomplikowanej mechaniki punktacji, której laik prawdopodobnie nie byłby w stanie pojąć. Brak ujednoliconego globalnego systemu punktacji do oceny hoteli również osłabia wiarygodność tych ocen.

Jako podróżnik, zrozumienie podstaw oceny hoteli pomoże ci określić, które zakwaterowanie odpowiada Twoim potrzebom i ma rozsądną stawkę za noc. Powinieneś się skupić na bardziej powszechnych klasyfikacjach gwiazdowych, które odpowiadają kluczowym cechom i usługom świadczonym przez hotele. W ostatecznym rozrachunku, oceny gwiazdkowe to bardziej wskazówka na temat tego, czego się po hotelu spodziewać niż rzeczywiście dokładna ocena jego usług.

Autor postu: jane

bizplan