Pracując w hotelu codziennie spotykamy się z innymi wyzwaniami. Wyzwania te nie dotyczą jedynie zadań zlecanych nam przez przełożonych, ale również gości odwiedzających hotel. Każdy z nich będzie inny i będzie miał inne wymagania. Różne rodzaje gości, którzy mogą odwiedzić hotel, to:
a) Turyści. Podróżują w celach turystycznych, rekreacyjnych, wizytowych i niezwiązanych z działalnością gospodarczą. Chcą poznać zwyczaje, historię i język każdego miejsca, które odwiedzają. Zazwyczaj podróżują w grupach. Musimy dostarczyć im wszelkich porad, które mogą wymagać informacji na temat obszaru, transportu, wszelkich lokalnych wydarzeń, które mogą mieć miejsce w obszarze otaczającym itp. i sprawić, że poczują się jak w domu. Szukają obiektów rekreacyjnych, usług gastronomicznych i aranżacji wnętrz. Tego rodzaju goście są zwykle bardzo wrażliwi na cenę.
b) Rodziny. Zwykle podróżują w weekendy i chcą odpocząć od codziennej rutyny. Szukają spokojnego miejsca na relaks i cieszą się swoim czasem. Szukają obiektów rekreacyjnych, żywności i napojów, a hotel powinien oferować udogodnienia dla dzieci, specjalne posiłki dla dzieci i zespół animatorów.
c) Osoby starsze. Nie mogą sobie poradzić z upływem lat, więc szukają hotelu z przyjemnym i przyjaznym otoczeniem. Musimy być z nimi mili i cierpliwi i dbać o nich, nie dając im wrażenia, że zachowujemy się przy nich jak dzieci.